ایران دریلینگ: عملیات تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه در موقعیت سکوی نفتی ابوذر در آبهای خلیج فارس با کاربست دکل حفاری دریایی مورب با موفقیت اجرا شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، سیامک افشاری، مدیر عملیات حفاری دریا در شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه در موقعیت سکوی نفتی ابوذر در آبهای خلیج فارس با کاربست دکل حفاری دریایی مورب با موفقیت اجرا شد که این نخستین عملیات میدانی دکل حفاری مورب پس از تعمیر اساسی و بازسازی است.
وی افزود: این دستگاه که هم اکنون بر روی سکوی ابوذر ١٢A مستقر است، از سوم خرداد ماه امسال، تعمیر و تکمیل چاههای این سکو را آغاز کرده است. افشاری اظهار کرد: با تعمیر و تکمیل نخستین چاه به این روش، عملیات تکمیل چاه دوم نیز کلید خورد و بر اساس برنامهریزی صورت گرفته مراحل تعمیر و تکمیل این چاه نیز تا ۱۰ روز آینده به پایان میرسد. وی گفت: در زمان حاضر، برنامهریزی برای تعمیر چاه های دیگر در این موقعیت با هماهنگی شرکت نفت فلات قاره ایران در دست اقدام است.
بر پایه این گزارش، مراحل تعمیر اساسی و بازسازی دستگاه حفاری دریایی مورب که از سال ۷۶ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوسته است، برای دومین بار با تلاش متخصصان و کارشناسان داخلی در یارد تعمیرات شرکت در اهواز صورت گرفت. دکل حفاری دریایی مورب یا زاویه دار با توان سازه ای ۳۷۰ هزار پوند برای استفاده بر روی سکوهای دریایی طراحی و در عملیات حفاری، تعمیر و تکمیل چاه های منطقه ابوذر بکارگیری شده است. شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون سه دکل ملکی دریایی شامل شهید مدرس، شهید رجایی و مورب در اختیار دارد و برای اجرای پروژهها از ٢ دکل دریایی استیجاری نیز استفاده میکند.
وی افزود: این دستگاه که هم اکنون بر روی سکوی ابوذر ١٢A مستقر است، از سوم خرداد ماه امسال، تعمیر و تکمیل چاههای این سکو را آغاز کرده است. افشاری اظهار کرد: با تعمیر و تکمیل نخستین چاه به این روش، عملیات تکمیل چاه دوم نیز کلید خورد و بر اساس برنامهریزی صورت گرفته مراحل تعمیر و تکمیل این چاه نیز تا ۱۰ روز آینده به پایان میرسد. وی گفت: در زمان حاضر، برنامهریزی برای تعمیر چاه های دیگر در این موقعیت با هماهنگی شرکت نفت فلات قاره ایران در دست اقدام است.
بر پایه این گزارش، مراحل تعمیر اساسی و بازسازی دستگاه حفاری دریایی مورب که از سال ۷۶ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوسته است، برای دومین بار با تلاش متخصصان و کارشناسان داخلی در یارد تعمیرات شرکت در اهواز صورت گرفت. دکل حفاری دریایی مورب یا زاویه دار با توان سازه ای ۳۷۰ هزار پوند برای استفاده بر روی سکوهای دریایی طراحی و در عملیات حفاری، تعمیر و تکمیل چاه های منطقه ابوذر بکارگیری شده است. شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون سه دکل ملکی دریایی شامل شهید مدرس، شهید رجایی و مورب در اختیار دارد و برای اجرای پروژهها از ٢ دکل دریایی استیجاری نیز استفاده میکند.
کد خبر : 1164
ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir